2018-5 Aveze-Lasalle

13 juni 2018 - Lasalle, Frankrijk

Vandaag maar 130km voor de boeg dus uitgeslapen tot halfacht. Opgestaan waarbij het zonnetje al scheen. Het beloofde een mooie dag te worden zonder regen en storm, maar de bergen blijven verraderlijk. Maar daarover later meer. De eerste beklimmingschaduw ging over de Col du Minier en de Monte Aigoual. Op de ene Col prachtig weer en op de andere.............Op de Aigoual hadden wij onze rust gepland. Maar één van de toegangswegen was afgeslote en dat niet zonder reden. Halverwege troffen wij Paul namelijk en die vertelde dat het op de top spookte. Toch ons plan vastgehouden. Na 1300hm bereikten wij de top! Hij was noodweer daar, koud, mistig en storm! Gelukkig zaten wij in de camper droog maar er was genoeg deining. Je zou er misselijk van worden. Na de lunch moesten wij daar eerst nog stempelen en toen de afdaling in.Waarbij wij ongeveer in een hoek van 45 graden de berg afgingen. Dit natuurlijk vanwege de harde wind van opzij. Na enkele honderden meters afdalen zwakte de wind al af omdat wij in de luwte terecht kwamen van de berg. Via de Corniches des Cevennes een paar prachtige beklimmingen en vervolgens een grandiose afdaling naar St. Jean du Gard. Daar hebben wij een oude Romeinse brug,brug een cola gescoord en vervolgens de laatste 17 km via een klein pad richting Lasalle. waar wij tegen vijf uur de camping bereikten. Vandaag 130 km met 2800hm. Morgen gaan wij 145km rijden en hopen morgenavond aan de voet van de Mont Ventoux in Bedoin op de camping te staan.

1. Hein de Man:
    14 juni 2018
    Was het wel verantwoord broer daar boven, klinkt heftig 😏
  2. Robert Wiggers:
    14 juni 2018
    Jullie tocht op de Mont Aiguoal was zo te lezen nog meer heroïsch dan die van Tim Krabbé, zoals zoo beeldend verwoord in zijn prachtige roman 'De renner'.
  3. Elly Sormani:
    14 juni 2018
    Maar de top gehaald , wat zijn jullie kanjers en doorzetters . Petje af voor jullie .
  4. Henk Rietveld:
    15 juni 2018
    Op de Augual regent het altijd. Paar keer geweest naar altijd, alleen daar, regen.