2018-1 Cierp Gaud-Seix

9 juni 2018 - Seix, Frankrijk

Na een voorspoedige reis met de camper aangekomen op de eindbestemming van afgelopen jaar en de start van editie 2018 aankomst 1345 km in de camper en dan nog ff op de fiets voor drie cols vandaag. Eerst een stempel scoren voor het 100 cols register. Er was nog niet veel open maar gelukkig de lokale bakker al wel die bakte ze al bruin bakker ook nog maar een klein ontbijtje gekocht. Hierna alles pakken en de fietsen voorzien van de juiste wielen waarbij Tom wat moeite had met het plaatsen van zijn wiel, terwijl hij toch als enige een steekas heeft. Oh ja het beter als je deze eerst losdraait. Zal de vermoeidheid van de reis wel geweest zijn. Op de fiets na 5 km gelijk de Col de Mente voor de kiezen. Met stijgingspercentages van max 14% Deze col staat op plek 5 van de 110 die we moeten overwinnen. MenteOndanks de lange reis voelden de benen goed. We reden alle drie redelijk makkelijk naar boven, bij erg goed weer trouwens. dat was vorig jaar wel eens anders. Maar goed we zijn net begonnen!! Hierna de Col Portet de Aspet. Ook deze Col liep wat grillig maar gelukkig niet zo lang. In de beklimming en voor Fabio Casartelli in de afdaling van max 16 % kwam hij ten val. Hierbij overleed hij ter plekke. Op deze plaats staat nu een gedenksteen sinds 1995. Hier hebben wij nog even bij stilgestaan. Deze Col was een heftige. In de afdaling stond Paul weer op een prachtige plek voor de lunch rust Na het nodige te hebben gegeten en gedronken weer op de fiets voor de laatste Col van de dag de 13 km lange klim naar Col de la Core. Op de top hadden we een prachtig vergezicht. Hier een tijdje van genoten met de volgende beelden core1core wij netjes wachten op Tom en wat doet hij, zwaait en zegt doei. Zoals je kunt zien met een donderende vaart het dal in. aangekomen in het dal moesten we nog een 1 km naar de camping in Seix. hier gaan we genieten van een goede nachtrust om morgen weer te kunnen beginnen aan oa de Col d'Agnes

1. Arthur:
    9 juni 2018
    Mannen, proficiat ! De kop is eraf... Nog genoten van een drankje voor die gelegenheid? (De cola onderweg telt hiervoor niet mee, Paul :)
    Heerlijk dat jullie zulk mooi weer hadden, hopelijk morgen (en daarna) ook weer. Ik bedoel "weer zulk mooi weer", want om niet gewoon "ook weer" te hebben, moet er wel iets heel ergs gebeuren en dan lezen wij deze reisverhalen ook niet meer...

Succes!!
  2. Jos:
    Fantastisch mannen!
    Heerlijk zo’n goede start. En met mooie beelden.
    Geniet ze...en...Succes!!!
  3. Elly Sormani:
    9 juni 2018
    Geweldig en wat fijn deze goede start , nu komt de rest ook wel goed . Heel veel succes morgen met de volgende cols .
  4. Ronny Mulder:
    10 juni 2018
    Vind het mooi om je verslag te lezen. Hou dit vol ! Succes!
  5. Henk Rietveld:
    10 juni 2018
    Goed begon is het halve werk. Top gedaan mannen. De col de Agnes moet geen moeite zijn voor jou Henk.
  6. Moniek:
    Geweldig Henk, Tom en anderen,
    Mooi om te lezen en Henk vooral morgen van Agnes genieten!!
    Veel succes en plezier, ik ga jullie volgen👊🏼
  7. Hein de Man:
    10 juni 2018
    Mooie eerste start met mooie beelden!!! Succes mannen!!!
  8. Robert Wiggers:
    11 juni 2018
    Knap werk om na een hele nacht reizen direct drie cols aan te pakken!
  9. Berry Brouwer:
    11 juni 2018
    De kop is er af mannen.Veel mooie fietsdagen toegewenst.