2018-6 Lasalle-Bedoin

14 juni 2018 - Bédoin, Frankrijk

Vandaag onder zeer goede omstandigheden vertrokken voor de hersteletappe over 148km door het Rhonedal. Het zonnetje stond al hoog aan de hemel bij het ontbijt. We hadden afgesproken om half negen te vertrekken. Het afscheid van de buurvrouw duurde net te lang waardoor wij iets later op de fiets zaten. Oh ja eerst nog even een stempel scoren van de camping. Volgens onze reisleider leidde de route ons naar rechts. Al snel kwamen wij tot de ontdekking dat wij "uit koers" waren. Dit wel na de onnodige hoogtemeters. Rechtsomkeert en afdalen naar de koers richting Bedoin. Het Rhonedal is een vrij vlak gebied zei Tom, maar vandaag waren er toch weer 1500hm nodig om op de camping aan te komen. Het Rhonedal wordt doorkruist door uiteraard de Rhone zelf. Hier hebben wij even bij stilgestaan omdat dit het laagste deel is van de totale route. ISWP0006 Op de brug was de top van de Mont Ventoux al duidelijk waarneembaar. Vandaag hadden wij vrij veel wind, vaak mee maar toch ook een paar keer flink tegen, althans volgens Frans. Vanaf de brug gingen wij langzaam omhoog nar Chateau-Neuf-du-Pape. Daar hebben wij heerlijk op een terrasje een cola en koffie gedronken. ISWP0001 Deze streek is vooral ook bekend om zijn specifieke wijnvelden. Deze zijn namelijk allen voorzien van keien om de warmte vast te houden. Toen ik dit goed bekeek, dacht ik nog, dat is lastig schoffelen! Gestaag vervolgden wij onze weg richting Mont Ventoux, behoudens het feit dat Henk nog drie keer lek reed in de laatste 35km. Bij het eerste lek troffen wij het omdat vrijwel gelijktijdig Frans ons inhaalde. Wij waren ook toe aan een fles cola, gezien de warmte vandaag.ISWP0016 Al met al hebben wij een mooie dag gehad afgesloten met een aantal fantastische Canadese Pancakes. Op Camping LaGarenne hebben wij nog een biertje gedronken op Arthurs kosten.

Proost Arthur en beterschap!!

We sluiten nu af omdat wij morgen weer een halfuur eerder weggaan in verband met de hm die wij weer moeten overwinnen.

Gr Paul, Frans, Tom en Henk

1. Jos:
    14 juni 2018
    Mooi verhaal weer Henk, ook wel lekker om eens wind mee te hebben. Blijven genieten jongens. Ennuh...de kortste weg is de beste weg!
  2. Elly Sormani:
    15 juni 2018
    Weer een mooi verhaal en zo te lezen een mooie route en niet te veel hoogtemeters . Met de zon is het wel fijner fietsen . Geniet vandaag ook van de MV. Succes weer . Groetjes Elly
  3. Hein de Man:
    15 juni 2018
    Mooi verhaal weer en die wijn is overigens ook erg lekker🍷Maar niet te veel !! Veel succes met het beklimmen van de Mont Ventoux