2018-16 L’isle-sur-le-Doubs – Munster

26 juni 2018 - Munster, Frankrijk

Vanmorgen vol goede moed vertrokken voor een zware etappe naar Munster. Deze etappe is 158km, maar er gebeurde iets onverwachts. Vanaf de camping een paar aanloop cotes naar een echte beklimming van de Ballon d’Alsace. De route leidde ons weer over prachtige rustige boswegen en smalle paadjes. padNa 19km zagen wij de Vogezen als donkere wolken aan de horizon verschijnen. Dit wordt onze laatste serieuze hindernis. Na de Vogezen zal de route eindigen in Saverne. Voor de Ballon hadden we nog en pauze gepland. Iedereen had de goede benen. Na de pauze onze tocht vervolgd richting Grand Ballon, waarbij wij een fietspad op moesten van 22%. Een echte kuitenbijter dus waarbij we de grote wegen weer konden vermijden. Op en neer door een prachtig landschap richting Grand Ballon. mooiNog steeds op schema om aan te komen omstreeks 17.30 uur op de camping in Munster. Echter op de top van de Grand Ballon stond Paul met de camper. afdalingDit was niet volgens afspraak. Paul had gemerkt bij de beklimming met de camper dat deze remkracht verloor. Bij onderzoek op de top bleek dat er remvloeistof lekte bij een achterwiel. Krik eronder en kijken wat er loos was, waarbij bleek dat de remvoering helemaal was versleten en dat de remzuiger olie lekte. Een behulpzame toerist meldde dat hij verstand had van auto’s. Hij vertelde ons dat de remblokken totaal op waren, terwijl de km stand van de camper op 135000km staat. Oké een probleem dus. Wij bellen met de verhuurder. Dit duurde echter drie uur omdat deze niet te bereiken was. ballonDe ANWB hulpdienst kende deze camper niet, hetgeen wel in de papieren stond vermeld. Na eindelijk contact te hebben gehad met de verhuurder bleek dat wij een andere hulpdienst moesten bellen. Deze komt ons helpen. Echter op dit moment is er nog geen hulp. Het is nu 11:00 uur. We worden zojuist gebeld hoe de stand van zaken is. We moeten dus nog geduld hebben. We liggen dus niet meer op schema echter door overmacht. Later werden wij gebeld dat de hulpdienst morgen pas komt. Al met al heeft het oponthoud 48 uur geduurd, maar konden wij hierna onze weg vervolgenachter naar Munster. Wij zijn omstreeks 18:00 uur aangekomen op de camping

Morgen de laatste etappe naar Saverne over 168km en 3100hm

1. Hein de Man:
    26 juni 2018
    Succes morgen
  2. Wouter Kiela:
    26 juni 2018
    Wat een pech. Succes met het laatste deel.
  3. Berry Brouwer:
    27 juni 2018
    Succes mannen. Goede reis naar huis.
  4. Elly Sormani:
    27 juni 2018
    na al die mooie verhalen nu een varhaal dat minder is maar gelukkig is het probleem verholpen op naar de laatste zware tocht en succes nog . Een goede reis terug naar huis .