2018-11 La Chalp-La Chambre

19 juni 2018 - La Chambre, Frankrijk

Na het ontbijt gelijk terug naar de grote weg waar de route gelijk weer bergop liep en wij de laatste 8km van de Col d'izoard hebben afgemaakt. Boven weer een fantastisch uitzicht. Vlak onder de top nog even stilgestaan bij het gedenkteken van Coppi en Bobet. Beide grote klimmers in de Tour de France, net als Frans vandaag. Hij heeft zijn trui met hand en tand verdedigd. Op het scherps van de snede werd er gedaald richting Briancon. Gelijk begon de volgende klim van 26km de Col de Lauteret 2559m hoog. Afspraak was dat Paul op de eerste de beste parkeerplaats nadat hij ons had ingehaald zou wachten voor de rust. Voor Tom en Frans was dit nog onder aan de voet terwijl Henk al bijna  op de top was. Dus de lucht liet even op zich wachten. De bolletjestrui kwam hier al aardig in gevaar. Na het eten waren wij met 3km op de top. Deze Col gaat gelijk over in de beklimming van de Galibier. De Galibier is ook een machtige Col met een waanzinnig uitzicht. Wederom hadden wij fantastisch weer met een geweldig uitzicht. galiber1 Op de top op 2642m genoten hiervan en de nodige plaatjes geschoten.toptombij bord Vanaf de top 60km afdalen naar de camping in La Chambre. De afdaling was moeilijk omdat het wegdek erg hobbelig bleek te zijn. Dus met gepaste snelheid afgedaald. gekomen in het dal hadden wij een stevige wind tegen. Gelukkig liep de weg enigszins naar beneden waardoor wij de snelheid nog behoorlijk hoog konden houden. frans en henk Tegen half vijf waren wij op de camping met weer prachtige omstandigheden. De temperatuur liep op in het dal tot 32 graden, dus er werd veel gedronken. De grote Cols van boven de 2000m hebben we nu allemaal gehad. Wel krijgen wij morgen nog twee Cols van ruim 1900m, maar daarover morgen meer!

1. Wouter Kiela:
    19 juni 2018
    Hoewel ik er niet bij ben, geniet ik toch dagelijks van jullie verhaal. Een prachtig avontuur.
  2. Ank Hettinga-Obdeijn:
    20 juni 2018
    Ik geniet van de verhalen en foto's of ik bij jullie onder de ( snelbinder) zit. Met mijn kreukel rug niet zo'n mooi plaatsje maar ik geniet. Veel geluk samen.
  3. Robert Wiggers:
    20 juni 2018
    Gave uitzichten met alle sneeuw die er nog ligt. Niet te koud geworden boven? Jullie hebben het alleen maar over de warmte beneden. Warmte is lastiger dan kou ??? Kom nou ...
  4. Nico:
    20 juni 2018
    Wat een prachtig reisverslag tot nu toe.
    Ik krijg echt weer de kriebels als ik dit allemaal lees en de foto's bekijk.
    Volgend jaar iets meer ruimte in de agenda Maken!
    Moet kunnen met een klein pensioentje!!??
    Bon Route!!
  5. Elly Sormani:
    20 juni 2018
    60 km. Dalen wie wil dat niet , weer een prachtige dag met zware maar mooie beklimmingen en lekker warm . De Galibier is een prachtige klim weet ik uit eigen ervaring . Nog even en dan is het al weer voorbij , nu nog maar lekker genieten .
  6. Hein de Man:
    22 juni 2018
    Weer eeen mooi verhaal met mooie soms herkenbare plaatjes!! Genieten!!!