2018-10 St-Etienne-de-Tinee-La Chalp

18 juni 2018 - La Chalp, Frankrijk

Na een goede nachtrust met veel warme opstijgende luchten maar een zeer koe buitentemperatuur op tijd opgestaan. Na ons vertrek werden wij gelijk getrakteerd met de beklimming van de Bonettebonet Vanaf de camping gelijk omhoog met een gemiddelde van 7% en 24km lang. Langzaam kwamen wij boven de boomgrens uit en kregen wij zicht op de top genaamd Siem. Op 3km afstand konden wij horen dat er gewerkt werd met machines. Boven bleek dat de Siem nog niet sneeuwvrij was gemaakt. Dus de absolute top was niet bereikbaar. De hoogste bergweg hebben wij bereikt op 2700m Het uitzicht was fenomenaal te noemen met nog veel sneeuw.sneeuwOp de top aangekomen waren wij in ieder geval weer goed op temperatuur voor de afdaling. De afdaling was ruim 20km met goede wegen en mooie haarpinnen. In het dal in Jausiers stond Paul alweer klaar met de gedekte tafel, waar wij weer het nodige te eten en drinken hebben gekregen. Vervolgens met de buik vol richting de Col de Vars, waar wij naar 6km klimmen in St. Paul een stempel moesten halen. Alle bars en restaurants waren gesloten. Gelukkig was Marietje aanwezig bij het gebouw met opschrift Marie. Van haar een keurige stempel gekregen. In de afdaling van de Col de Vars weer een prachtig uitzicht.teklein Paul heeft de inkopen gedaan Guillestre waar wij elkaar weer troffen voor een liter cola, stapel brood en een tros bananen. Daar besloten vandaag niet verder te gaan dan de camping in Arvieux. Dit ligt 8km onder de top van de Col d'Izoard. De camping lag prachtig verscholen 2km bergop in het bos aan een doodlopende weg. De nacht was koud! Hier zaten wij al op 1800m. In verband met de Iseran die nog dicht zit moesten wij de route aanpassen via de omleidingsroute. Deze in de Garmin verwerkt voor de komende dagen.

1. Elly Sormani:
    19 juni 2018
    Wat een avontuur met de col de Bonette en de sneeuw in juni . Geweldig toch om zoiets mee te maken . Blijf genieten en goed eten anders ga je dood Henk . Kusjes Elly voor alle 3 .
  2. Jos:
    19 juni 2018
    Mooie plaatjes Jongens, stoere uitdagingen. Blijf genieten en goed drinken Tom. Kusjes Jos voor alle 4 😇