2018-2 Seix-St. Colombe-s-l' Hers

10 juni 2018 - Sainte-Colombe, Frankrijk

Vanaf de camping een korte aanloop naar de Col de Latrappe 1110 meter hoog, waarvan de laatste 5 km stijl waren. Hierna gestempeld in Aulus-les-Bens en wederom regende het weer daar, zoals elke editie die Tom hier door reed. Altijd regen.koers Vervolgens gingen we naar de Col d'Agnes. Deze beklimming was ik natuurlijk al jaren gewend. Ik zal jullie de details besparen maar Agnes was in de wolken. normaal niet erg maar nu........... Deze staat op plek 11 in de index van de 100 cols. Daarna naar de zeer stijle Col de Pequere met maar liefst een stijgingspercentage van 18% over een lengte van 800m. Dit bleek een echte kuitenbijter.18% Gelukkig maakte de afdaling naar Foix over een lengte van 20 km een hoop goed. In Foix scheen de zon en hebben wij een versnapering genuttigd.foix Hierna ging onze tocht verder richting St Colombe sur L'Hers. 35 km in 1 uur en een paar minuten. Mooi op tijd om een goede maaltijd voor te kunnen bereiden. Hier overnacht met enkele regenbuien van 5 uur achter elkaar.

1. Hein de Man:
    11 juni 2018
    Was weer mooi om te lezen hoe jullie. Het vergaat!! Toppers zijn jullie!!!
  2. Agnes:
    11 juni 2018