2018-9 Saint-Auban-Saint-Etienne-de-Tinee

17 juni 2018 - Saint-Étienne-de-Tinée, Frankrijk

Vandaag weer keurig op tijd vertrokken van de camping in Saint Auban voor 113km. Volgens Tom was dit een prachtige route en dat werd deze ook. Gelijk zingende Klue de St Auban in, een korte maar prachte gorgesvnadaag Het was een smalle weg maar de camper kon hier wel langs. Paul wilde de route nemen om ons na 45km te treffen. De tomtom leidde Paul echter via een dusdanige route dat hij na een uur weer bij de camping. De camper is namelijk 310 hoog en de tunnel was maar 2.80m. Vlak hierna twee korte doch stijle klimmen Col de Buis met een aantal stroken van 13% hierin  en Col de Felines.prachtige route Waarna een prachtige afdaling volgde naar Entrevaux. Hier heb je zicht op het prachtige kasteel.kasteel De route leidde ons over 15km stroomafwaarts in een razend tempo richting pauzepunt. Dit was aan de voet van de beklimming naar de Col de la Couillole, een klim van 28km die ons weer op 1678m bracht. Erg mooi beklimming met op de top een restaurant waar wij een cola hebben gedronken. De afdaling was weer fantastisch. wel blijven opletten want er zaten volgens de reisleider weer een paar beste haarspeldbochten in. tunnels De rotswanden waren hier rood van kleur, dit wijkt erg af van de andere gebieden waar wij door zijn gekomen. Via Isola waar wij weer een stempel scoorden gingen wij verder vlasplat richting onze eindbestemming van vandaag. we kwamen hier ovNamelijk er het eerste fietspad gescheiden van de hoofdrijbaan tijdens de route.fietspad Prachtig aangelegd, maar wel met een aantal vreemde overgangen over de hoofdrijbaan. Maar goed de automobilisten zijn hier fietsers gewend en passeren met gepaste afstand wielrenners. Als je hen vrijbaan geeft wordt er regelmatig gegroet en dat is bij ons wel anders. De armen en de kop worden steeds bruiner en de benen steeds vermoeiender. De km gaan tellen. Vanavond gaan wij uit eten omdat het vaderdag is.

Groeten uit Frankrijk. Tom, Paul, Frans en Henk

1. Hein de Man:
    17 juni 2018
    Weer een mooi verhaal en inderdaad gezien de foto’s prachtige route!!! Ik heb inmiddels ook weer wat km gefietst na 10 dagen niets doen 😜
  2. Robert Wiggers:
    17 juni 2018
    Wat schieten jullie al op: Isola vandaag gepasseerd. Dus morgen de col de la Bonnette,neem ik aan. Het hoogtepunt van jullie rond. Ik hoop voor jullie dat ie open (sneeuwvrij) is. Pas op met smeltwater dat de komende nacht bevriest, want jullie komen al vrij vroeg boven als alles volgens plan gaat. Sterkte en veel plezier!
  3. Lieke de Man:
    18 juni 2018
    Toch nog een leuke vaderdag dus! Geen kado thuis, dus lekker uiteten!
    Succes nog!
  4. Elly Sormani:
    19 juni 2018
    Wat een mooi verhaal en voor jullie een prachtige dag . Geniet er weer van . Hoe ver moet je nu nog !