Etappe 7 Laroquebrou - Duravel

11 september 2017

Vandaag stond etappe 7 op het programma over een afstand van 156 km met weer ruim 2000 hm. Vanochtend werd het vertrek verlaat omdat Arthur zijn zakelijke beslommeringen belangrijker vond dan het op tijd vertrekken. Bidons vullen en op de fiets vertrokken om 10.00 uur. Het was vandaag wat regenachtig en er stond weer tegenwind vanuit het westen. In het dorp nog een stempel gescoord ipv een overnachting stempel van de camping. We hadden besloten om een enveloppe met 30 Euro achter te laten voor de overnachting. Paul vertrok wat later met de camper en trof de receptioniste alsnog. Hij had wijselijk de enveloppe achtergehouden. Dit was zeker slim te noemen omdat hij maar 14 Euro hoefde af te rekenen. Vanavond dus een extra biertje. Het was een etappe met de nodige hm maar ook meer daalmeters, waardoor wij een straf tempo reden. afdaling1Het landschap verandert voortdurend wat hier opviel is dat er veel koeien te vinden zijn. De meesten zijn voorzien van een bel waardoor ze niet te missen zijn. koeienNaast de koeien kwamen wij door de streek van de eendenpate. Dit was niet alleen te zien maar door de lucht waren deze niet te missen. Kennelijk worden de ganzen te duur!! Voor de rust had Robert een cola behoefte. In Gourdon, het dorp waar wij doorkwamen besloot hij er alleen aan te denken waardoor het weer een stuk beter ging. mannenGestaag vervolgden wij onze weg richting de eindbestemming Duravel. In het dorp Rocamadour hebben wij nog even cultuur gesnoven. Tom wist een prachtige plek waar je in het dal keek van dit dorp.RocamadourOp de parkeerplaats troffen wij een Nederlands echtpaar die ons voor gek verklaarden. Zij vonden het met de auto al ver laat staan op de fiets. Vandaag gaan wij de 1000 km passeren op onze monstertocht. vervolgens kwamen wij tegen zessen aan op  de camping in Duravel. De dagelijkse beslommeringen werden opgepakt. De taakverdeling komt er steeds beter in. Het wordt een geolied team. fiets wassenFietsen worden onderhouden en natuurlijk de was moet gedaan worden om morgen weer fris op de fiets te kunnen stappen.wasTegelijkertijd bereidde Frans een heerlijke Canadese omeletschotel voor, waarvan wij ontzettend genoten hebben. Er werden de nodige ingrediënten gebruikt eirerenwaarbij het eiwitgehalte op peil moet worden gehouden. Het resultaat was er naar!Canadese omeletPaul heeft vandaag weer de nodige boodschappen gedaan en had de opdracht gekregen nu eens een echt stuk kaas in te kopen. Vervolgens heeft hij de lokale kaasboer geplunderd en de kas trouwens ook!stukje kaasZo dat was het weer voor vandaag. Morgen gaat de etappe over 175 km dus op tijd naar bed!!

1. Jos:
    11 september 2017
    Wat mooi om te lezen dat het allemaal lekker gaat. De kilometers vliegen er door, net als de eieren trouwens.
    Zag er erg lekker uit, heeft vast goed gesmaakt.
    Geniet van de uitzichten, en van de 1000e km!
    Mijlpaaltje nummer 1
    Succes jongens!
  2. Hein de Man:
    12 september 2017
    Blijft leuk jullie ervaringen te lezen!! Heel veel succes met het vervolg , hoop voor jullie wat mooier weer!! Hier is het ook bagger trouwens😏🚴👊👍
  3. Nico:
    12 september 2017
    Liefhebbers van die schitterende sport,

Ik heb vandaag alle verslagen tot nu toe gelezen.
    Goed van Robert dat hij toch mee is gegaan en weer op de fiets zit.
    Getuigd van broederschap en liefde voor de wielersport.
    Als vanouds, net als vroeger.
    Ik krijg er ook weer de kriebels van als ik dit allemaal lees.
    Een goede chauffeur, tevens boekhouder en hoofd inkoop is goud waard dus wees zuinig op Paul.
    Veel succes nog de komende dagen en let vooral niet teveel op de buien die af en toe vallen.

Geniet ervan nu je er bent.
    Het is zo weer voorbij.
    Alle trainingsarbeid komt weer goed van pas.
    Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor.

Vriendelijke groeten,
    Nico.
  4. Elly Sormani:
    12 september 2017
    Wat een mooie dag zo te lezen en de zorg voor jullie met lekker en voedzaam eten . De eerste 1000 km. Zitten er al weer op nu maar op naar de volgende mooie kilometers en beklimmingen. Ik wens jullie allemaal heel veel succes 💋💋lieve groetjes Elly