2018-8 Cereste-Saint Auban

16 juni 2018 - Saint-Auban, Frankrijk

Na een korte,(23.30 uur) doch goede nachtrust zaten wij om 08.50 uur op de fiets. Uiteraard ook eerst een goed wielerontbijt genuttigd. Gelijk kregen wij een fietspad voor de kiezen, weleens waar een Franse van 300m die slecht onderhouden was. Wij denken dat deze nooit gebruikt is. Achtereen volgens de Cote de Cereste en de Col de L’Aire Dei Masco. Een korte maar wel een stevige klim. Na dit klimmen is het afdalen natuurlijk weer het mooist. Het was koers richting Manosque, waar wij moesten stempelen. Hier hebben wij bij de plaatselijke bakker een drankje en stempel gescoord. Ook Paul kwam hier aan zijn trekken. Hij heeft hier een nieuwe waterkoker gekocht. De oude was namelijk gesneuveld. Wij hebben gekozen voor de oude route over Valensole. Dit is een brede weg waar je wel hard kunt rijden, maar deze was erg druk. In Frankrijk geldt een regel dat bij het inhalen 1,5m ruimte wordt vrijgehouden. Vlakbij Valnsole zagen wij in de verte al de inham ingang gorgestussen de bergen van de Gorges du Verdon. Wij hadden alleen toen nog 120km te gaan van de totale route.  We moesten toen nog 35km naar Moustiers-Ste-Marie. We reden daarvoor door de lavendel streek. Hier zagen wij vele Japanner verscholen tussen de lavendel om foto’s te kunnen maken. Allerlei poses werden aangenomen om er maar zo mooi mogelijk op te komen. Wij hebben ons hier maar niet aan gewaagd maar lekker doorgereden. Vanuit Moustiers reden wij de Gorges verder in. Het ontbijt was inmiddels wel uitgewerkt en kwam er pap voor in de plaats, weleens waar in de benen dan! Vanaf daar hadden wij een fantastisch zicht op Lac de Sainte CroixSt croix. Dit water is helderblauw van kleur. Inmiddels begon het te regenen waardoor de temperatuur daalde van 30 naar 20 graden. Dat was wel aangenaam. Vlak na Castelanne hadden wij onze tweede pauze gepland en waren wij blij dat wij nog 35km moesten overbruggen. Er zat namelijk nog een klim in van 13 km met 500hm. Het was een goed lopende klim Routedie we toch maar gefietst hebben!! Hierna natuurlijk weer een afdaling Gorges1van 11km koerswaarna wij onze camping bereikten Pinatelle in Saint Auban. Vandaag weer 160km gereden met 2750hm. Dus weer op tijd naar bed.

Tot morgen zondag dus

1. Hein de Man:
    17 juni 2018
    super mooie plaatjes!!!
  2. Robert Wiggers:
    17 juni 2018
    Schitterende omgeving waar het vaak zeer heet is. Grappig om te lezen dat jullie regen daardoor soms ook kunnen waarderen.
  3. Berry Brouwer:
    18 juni 2018
    Ben daar ook geweest,schitterend gebied.
    Veel fietsplezier.