Etappe 3 Champlite - Laives

7 september 2017 - Laives, Frankrijk

De derde etappe ging van Champlite naar Laives over een afstand van 183 km met weer ruim 2000 hm. In  het routeboek spreekt men van een redelijk vlakke etappe. Dat vlakke mag er wel uit. We kregen weer een aantal beste heuvels voor de kiezen. Wel ging de route weer over een prachtig landschap Vergezicht Prachtige vergezichten en mooie dorpjes. Frans kreeg het voor elkaar om op dezelfde plaats twee keer lek te rijden. Dus dat gaf even oponthoud. Het weer was prima en even rusten kan ook geen kwaad. Lekke band1Er moest natuurlijk ook weer gestempeld worden. Dit keer op een prachtig plein in een klein dorp genaamd Abbeye sur Seine. Trots hebben wij ons volgende stempel binnengehaald. In dit dorp hebben wij gelijk onze rust gehouden. Paul had de camper direct bij het pleintje geparkeerd. Wij hebben ons de Flan lekker laten smaken.

Stempelen AbbeyVervolgens reden wij door de prachtige wijnvelden van Beaune. De druiven werden volop geoogst. Het was erg druk op de velden. Door honderden arbeiders worden de druiven met de hand geoogst. WijnveldenDruivenGelukkig was Robert zodanig hersteld dat hij vandaag 50 km heeft mee gefietst en morgen voor dag vier zal aansluiten. Groep compleetMorgenvroeg weer op tijd opstaan voor de volgende etappe 150 km met wee ruim 3400 hm.

1. Arie Klink:
    7 september 2017
    Knap bezig heren, wanneer zijn jullie in de Ardèche, kunnen we misschien nog even aanmoedigen?
  2. Jos:
    7 september 2017
    Lekker bezig jongens!
    En Robert, heel veel succes morgen
  3. Han van de mars:
    8 september 2017
    Mooi zo julie te volgen , wat me zo mooi lijkt is dat je door 1 groot decor rijdt , telkens weer wat anders . Voelen de beentjes ook telkens anders ?
  4. Hein de Man:
    8 september 2017
    Super jullie zo te volgen!! Beaune vele malen geweest voor overnachtingen op weg naar het zuiden!! Mooie omgeving!! Geniet er allemaal van!! Trots op mijn broertje!! Echte topper!!!
  5. Bert Lebbink:
    8 september 2017
    Leuk om te lezen! Mooie tocht. Geniet ervan.
  6. Henk Rietveld:
    8 september 2017
    Mooi om te lezen Henk, jullie rijden pittige afstanden. In ieder geval hebben jullie ook nog oog voor de omgeving en neem je je rust.