Etappe 2 Etival - Clairefontaine - Champlite

6 september 2017

6/9 vertrokken om 09.15 uur vanuit Etival voor de 2e etappe over 165 km en weer 1900 hm. De eerste afdaling gelijk een klapband voor. Gelukkig geen valpartijen of zoiets. KlapbandMet een gat in de band nog 25 km door gereden naar de 1e rust plaats en daar de buitenband vervangen. De etappe van vandaag wordt een vlakke etappe genoemd. Er zaten toch nog 1900 hm verwerkt in de 165 km van vandaag. De route ging veel over mooie hoogvlaktes waar de wind vrij spel had en voornamelijk tegen blies. LandschapPrachtige wegenIn de ochtend kregen wij met regelmaat een bui regen te verwerken maar dit alles mag de pret niet drukken. Gestaag legden wij onze km af soms met snelheden over het vlakke van 40 km per uur of meer. De groep is mooi aan elkaar gewaagd. De 1 klimt wat beter de ander is weer sterker op de vlakke stukken. Wij rijden altijd in een lint zodat 1 van ons het kopwerk verricht, waarbij de anderen uit de wind kunnen rijden. Zo kunnen we mooie onze krachten verdelen en per slot van rekening moet je eerst de ruif van de ander leeg eten.

Prachtig landschapDe mannenStempelen in JusseyGezegend Op naar dag 3 voor de langste etappe over 187 km

1. Jos:
    6 september 2017
    Goed bezig jongens, hou de gang d'r in.
    Succes morgen
  2. Hein de Man:
    7 september 2017
    Klapband niet fijn, gelukkig dat er niets is gebeurd verder!!! Veel succes met het vervolg!! Leuk om te volgen zo!!!
  3. Maria Ruiter:
    Mooi verhaal.
    Succes met 187 km op dag 3
  4. Berry Brouwer:
    7 september 2017
    Goed bezig mannen, de krachten goed verdelen.
    Heel veel fietsplezier, gr. Berry