Etappe 1 Saverne - Etival - Clairefontaine

6 september 2017 - Étival-Clairefontaine, Frankrijk

5/9 de 1e etappe van de 100 Cols tocht van Saverne naar Etival-Clairefontaine. We zijn met vier vertrokken op de fiets in plaats van vijf. Robert heeft zijn neus gebroken in de voorbereiding en mag helaas nog niet fietsen. Hopen dat hij snel beter wordt. De vier musketiers vertrokken tegen negen 13.00 uur vanuit het stadje Saverne. Er moet eerste gestempeld worden natuurlijk.Stempelen

Gelijk ging het de bult op. Mij hadden ze verteld dat er een rustige opbouw in zit. De 1e dag gelijk 1700 hm met 103 km op de teller. Sommige beklimmingen hadden een stijgingspercentage van 14 %. Even stilgestaan bij de 1e Col van deze monstertocht.1e ColOnderweg hebben we een fantastische verzorging. Door Paul en Robert verzorgd. Op de afgesproken plakken wordt er gegeten en kunnen de bidons gevuld worden. Lunch

In sommige dorpen moet onderweg gestempeld worden maar we hebben in Tom een goede gids bij ons. Verder is de route mooi uitgezet in GPX. De route gaat over prachtige tussendoor wegen. De grote doorgaande wegen worden hierbij zoveel mogelijk gemeden. Echt top geregeld door de 100 Cols organisatie. De nacht brengen we door op campings waar dan de nodige verzorging moet plaatsvinden, zoals de fietsen, de inwendige mens en de was natuurlijk. Morgen moet wij weer fris en fruitig op de fiets kunnen stappen voor etappe 2. Camper verzorging

1. Ries:
    6 september 2017
    Mooi man
  2. Gerard Schepers:
    7 september 2017
    De kop is eraf , klasse mannen
  3. Hein de Man:
    7 september 2017
    Mooi eerste rit volbracht!! Top !!